Okul Gelişimi İçin Avrupa Ortaklıkları

Erasmus+ Ülke Merkezli Başvuru KA240 - SCH

Okul Gelişimi için Avrupa Ortaklıkları, okul eğitim sistemlerindeki kilit aktörler arasında stratejik yeniliği ve uygulamaların paylaşımını destekleyecektir. Bu faaliyet, okul otoritelerinin; öğretmenlerin sürekli mesleki gelişimini teşvik etme, öğretim ile eğitimin kalitesini iyileştirme gibi kilit alanlarda en iyi stratejileri belirlemesine ve aktarmasına yardımcı olacaktır. Projeler ayrıca, temel beceriler, dil öğrenimi, Avrupa değerleri, vatandaşlık eğitimi ve AB hakkında bilgi edinme gibi alanlarda yenilikçi öğretme yöntemlerini ve müfredatlarını test edecek ve uygulamaya entegre edecektir.

Okul Gelişimi için Avrupa Ortaklıkları (KA240-SCH) nedir?

Okul Gelişimi için Avrupa Ortaklıkları, okul eğitim sistemlerindeki kilit aktörler (okul otoriteleri, okul koordinasyon kuruluşları, okul öncesi, ilkokul, ortaokul veya lise düzeyindeki okullar) arasında stratejik yeniliği ve uygulamaların paylaşımını destekleyecektir. Bu faaliyet, okul otoritelerinin, öğretmenlerin sürekli mesleki gelişimini teşvik etmek, öğretmenlik mesleğinin çekiciliğini artırmak ve genel olarak öğretme ve eğitimin kalitesini iyileştirmek gibi temel alanlarda en iyi stratejileri belirlemesine ve aktarmasına yardımcı olacaktır. Projeler ayrıca; temel beceriler, dil öğrenimi, Avrupa değerleri, vatandaşlık eğitimi ve AB hakkında bilgi edinme gibi alanlarda yenilikçi öğretme yöntemlerini ve müfredatlarını test edecek ve bunları uygulamaya entegre edecektir.

Hedefler ve öncelikler nelerdir?

Okul Gelişimi için Avrupa Ortaklıklarının amacı, Avrupa genelindeki okullar arasında daha iyi sınır ötesi iş birliği ve hareketliliği teşvik etmektir.

Okul Gelişimi için Avrupa Ortaklıkları özellikle şunları amaçlamaktadır:

▪ Avrupa çapında iş birliği yoluyla okullarda öğrenme ve öğretme kalitesini geliştirmek,

▪ Özellikle Erasmus+ Ana Eylem 1 kapsamında sunulan fırsatlarla sinerji yaratarak okul eğitiminde öğrenme hareketliliği fırsatlarını genişletmek için gereken kurumsal kapasiteyi ve yapıları güçlendirmek,

▪ Başarılı ulus ötesi projelerden elde edilen sonuçları ve en iyi uygulamaları uygulayarak okul eğitimi uygulamalarında, prosedürlerinde ve politikalarında yeniliği teşvik etmek ve etkilerini proje ortağı kuruluşların ötesine taşımak.

Kimler başvurabilir?

Başvuru sahibi kuruluş (koordinatör), bir AB üye ülkesi veya programla ilişkili üçüncü bir ülkede kurulmuş olan yerel veya bölgesel bir okul otoritesi veya bir okul koordinasyon kuruluşu olmalıdır. Başvuru sahibi kuruluş, tüm katılımcı kuruluşlar adına başvuruda bulunur. Bir kuruluş, başvuru dönemi başına yalnızca bir başvuruyu koordine edebilir.

*Ortak kuruluşların, Program Üyesi ülkelerde kurulmuş olması gerekmektedir.

Uygun kuruluşlar (Ulusal düzeyde uygun katılımcı kuruluşlar listesi) nelerdir?

  • Okul öncesi eğitim kurumları, ilkokullar, ortaokullar,
  • Örgün genel ortaöğretim kurumları, genel eğitim müfredatı içeren örgün mesleki ortaöğretim kurumları,
  • -İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri
  • Milli Eğitim Bakanlığının okul eğitimi alanındaki ilgili Genel Müdürlükleri

Katılımcı kuruluşların sayısı ve profili

Her ortaklık en az altı katılımcı kuruluştan oluşmalıdır.

Başvuru sahibi kuruluşun ülkesinde ve en az bir başka ülkede, aşağıdaki kuruluşlar dahil olmalıdır: En az bir yerel veya bölgesel okul otoritesi  veya okul koordinasyon kuruluşu; okul öncesi eğitim kurumlar da dahil olmak üzere ilkokul, ortaokul veya lise  düzeyinde genel eğitim veren en az iki okul.

Proje ve faaliyet süresi ne kadardır?

36 Ay

Uygun faaliyetler nelerdir?

Projelerin uygun olabilmesi için, "Okullarda öğrenme ve öğretme kalitesinin artırılması" ve "Okul eğitiminde uluslararasılaşma ve kapasite geliştirme" olmak üzere iki kategoriden en az birer tane olmak üzere en az üç görevi uygulaması gerekmektedir.

Aşağıdaki iki kategori altındaki çeşitli görevler arasından seçim yaparak çalışma planları oluşturabilir:

  1. Okulda öğrenme ve öğretme kalitesinin iyileştirilmesi
  • Yenilikçi öğretme ve öğrenme: Okul eğitimi sektöründeki AB politika öncelikleriyle bağlantılı konulara odaklanarak temel beceriler, AB hakkında bilgi edinme, aktif vatandaşlık ve AB değerleri ve okul dilinden farklı bir dilde yapılan faaliyetler içeren yenilikçi öğrenme etkinlikleri ve öğretme yöntemleri (örgün olmayan ve yaygın öğrenme yaklaşımları dahil) tasarlamak ve test etmek, Bu tür faaliyetler, farklı bağlamlarda verimliliklerini ve uygulanabilirliklerini belirlemek amacıyla projenin süresi boyunca birden fazla kez test edilmelidir.
  • İş birliğine dayalı öğretme: Farklı ülkelerden öğretmenler tarafından ortaklaşa öğrenme içeriği hazırlamak ve ortak öğretme uygulamak. Ortaya çıkan içerik, farklı ülkelerdeki öğretmenler arasında kalıcı bir iş birliği oluşturmak amacıyla proje süresince birden fazla kez uygulanmalıdır. Sanal öğretme faaliyetleri de dahil edilebilir, ancak doğrudan akranlar arası değişimleri (peer-to-peer exchanges) sağlamak için, uygulanan işbirliğine dayalı öğretme faaliyetlerinin en azından bir kısmının ortaklığa dahil olan birden fazla okulda fiziksel olarak gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
  • Akran öğrenimi ve mentorluk: Farklı ülkelerden öğretmenleri, okul yöneticilerini ve politika yapıcıları içeren akran öğrenimi, işbaşı eğitimi ve mentorluk faaliyetlerini tasarlamak ve test etmek. Faaliyetler, öğrenme içeriği sunmaya veya başarılı okul yönetimi uygulamalarını aktarmaya odaklanmalıdır.
  • Öğretmen ikamesi ve kaynak yönetimi: Öğrenme hareketliliği dönemleri de dahil olmak üzere, öğretmen kaynaklarının bir araya getirilmesi ve öğretmenlerin daha kolay ikame edilmesi için yerel veya bölgesel düzeyde mekanizmalar geliştirmek ve koordine etmek.
  1. Okul eğitiminde sınır ötesi iş birliğine yönelik kapasite geliştirme:
  • Destekleyici yapılar ve uzmanlık: Okul eğitiminde ulus ötesi faaliyetlerin uygulanmasını desteklemek amacıyla, yerel veya bölgesel düzeyde kaynakların bir araya getirilmesine olanak tanıyan özel hareketlilik koordinatörleri, irtibat noktaları, uluslararası ofisler veya benzeri destek hizmetleri oluşturmak. Uygunsa, ulus ötesi projelerde daha az fırsata sahip katılımcıların katılımı için özel destek mekanizmaları geliştirmek ve okul personeline özel eğitim sağlamak.
  • Sınır ötesi faaliyetleri yaygınlaştırma: Okul eğitiminde sınır ötesi faaliyetlerin uygulanmasına yönelik prosedürleri standartlaştırmak, okul personeli ve öğrencilerin öğrenme hareketliliği için Avrupa ve ulusal kalite standartlarını okulların günlük uygulamalarına entegre etmek idari engelleri belirlemek ve bunların ortadan kaldırılması için çalışmak, okul yöneticileri, politika yapıcılar ve diğer uygulayıcılar arasında sınır ötesi öğrenme hareketliliği ve iş birliğinin fırsatları ve faydaları hakkında farkındalığı artırmak.
  • Hareketlilik dönemlerini test etme: Öğretmen ve öğrencilerin sınır ötesi hareketlilik faaliyetlerine gönderilmesi ve ağırlanmasının okulun günlük işleyişine rutin olarak entegre edildiği ancak normal okul çalışma saatleri ve tatil dönemine saygı gösterilen okul yılının bir veya birkaç haftalık dönemlerini tanımlamak. Bu tür hareketlilik dönemlerinin başarısını destekleyen veya engelleyen yönetim ve öğretme uygulamalarını belirlemek; en iyi çözümleri test etmek ve aktarmak.
  • Öğrenme çıktılarının tanınması: Yurt dışındaki öğrenme dönemlerinin çıktılarının tanınması için en iyi uygulamaları belirlemek (mümkün olan durumlarda otomatik tanıma dahil) ve bunları okul eğitim sistemine mümkün olduğunca geniş bir şekilde aktarmak. Sınır ötesi tanıma anlaşmalarının, mutabakat zaptlarının ve tanıma konusunda sürdürülebilir iş birliği için diğer mekanizmaların oluşturulmasını teşvik etmek.
  • Proje çalışmalarının tanınması: Sınır ötesi iş birliğinin sürdürülebilir ve yüksek kaliteli bir şekilde uygulanmasını sağlamak amacıyla okul personeli tarafından gerçekleştirilen proje çalışmalarının tanınması için en iyi uygulamaları belirlemek ve aktarmak.
  • Okul yöneticileri ve personelinin eğitimi yoluyla kapasite geliştirme: Okul personeline proje tasarımı ve yönetimi becerileri, yurtdışındaki öğrencilere eşlik eden veya hareketlilik halindeki öğrencilere uzaktan rehberlik eden öğretmenler için eğitim, hareketlilik faaliyetlerinde öğrenciler için ayrılış öncesi eğitim vb. dahil olmak üzere eğitim sağlamak için kurum içi uzmanlık oluşturmak. Başlangıç aşaması, kurum içi kapasiteyi geliştirmek (yani "eğitmenleri eğitmek") için dış uzmanlık içerebilir. Ancak proje, katılımcı kuruluşların personeli tarafından eğitimin bağımsız olarak uygulanmasıyla elde edilen faydaların çoğaltılabilceğini göstermelidir.

Hibelendirme kuralları nelerdir?

Seçilen her projeye 400.000 Avro tutarında götürü usulü (lump sum) hibe verilecektir.

Teklifler, başvuru sahiplerinin yukarıda belirtilen toplu hibe tutarıyla gerçekleştirmeyi taahhüt ettikleri faaliyetleri açıklamalı ve ekonomiklik, verimlilik ve etkinlik ilkelerini karşılamalıdır.

Başvurular ne zaman yapılır?

Erasmus+ Programı kapsamındaki proje fırsatları için her yıl Teklif Çağrısı ve Program Rehberi yayımlanmaktadır. İlgili teklif çağrısı kapsamında hangi alanda başvuru yapılacaksa Program Rehberinin ilgili bölümündeki başvuru tarihleri kontrol edilmeli ve son başvuru tarihine mutlaka uyulmalıdır. Türkiye Ulusal Ajansına sunulacak başvurular için açık çağrılara ve başvuru tarihlerine “Teklif Çağrıları ve Rehberler” sayfamızdaki özet tablodan ulaşabilirsiniz.

Başvuruların 9 Nisan 2026 saat 12:00'ye (Brüksel saatiyle öğlen) kadar sunulması gerekmektedir.