2020 Yılı Mesleki Eğitim Stratejik Ortaklıklar (KA202) Proje Başvurusu Yapacak Kurum/Kuruluşlar İçin Duyuru

Erasmus+ Programı Mesleki Eğitim için Stratejik Ortaklıklar faaliyeti (KA202) kapsamında 2020 yılı teklif çağrısı döneminde yapılacak başvurunun Programın öncelikleri ve amaçlarına yönelik olarak hazırlanabilmesi için Program Rehberi çerçevesinde bazı hususlara dikkat çekme gereği duyulmuştur.

Genel Hususlar

Stratejik Ortaklıklar, yenilikçi uygulamaların geliştirilmesi, transferi ve/veya uygulanmasının yanı sıra Avrupa seviyesinde işbirliğini, karşılıklı öğrenmeyi ve deneyimlerin paylaşılmasını teşvik eden ortak girişimleri desteklemeyi amaçlar.

Stratejik Ortaklığın amaçlarına ve yapısına bağlı olarak projeler, aşağıdakilerden biriolabilir:

  • Yeniliği destekleyen Stratejik Ortaklıklar (Innovation): Bu projelerin, yenilikçi çıktılar üretmesi beklenmektedir. Başvuru sahipleri, Fikri Çıktılar ve Çoğaltıcı Etkinlikler bütçe kalemleri altında bütçe talebinde bulunurlar. Konu ile ilgili videoyu https://www.youtube.com/watch?v=vtbNTpKAHyw bağlantısından izleyebilirsiniz.
  • İyi uygulamaların değişimini destekleyen Stratejik Ortaklıklar (Exchange of Good Practices): Bu projelerin, temel amacı kurum/kuruluşların ağ oluşturmaları ve bu ağları güçlendirmeleri, fikirleri, uygulamaları ve yöntemleri paylaşarak ulusötesi düzeyde faaliyet gösterecek şekilde kapasitelerini geliştirmeleridir. Ayrıca bu tür projelerde de somut çıktı üretilebilir.

Proje teklifleri, başvuran ve ortak kurumların ihtiyaçlarını yansıtacak ve hedef grup açısından mesleki eğitimle ilişkisi açıkça belirtilecek şekilde,2020 Program Rehberinde tanımlanan yatay ve mesleki eğitimin önceliklerinden bir veya birkaçına hizmet edecek doğrultuda hazırlanmalıdır.

Başvuru formunda ihtiyaçlar, amaçlar, beklenen sonuçlar ve etkiler açısından projelerin neden ulus ötesi düzeyde uygulanması gerektiği somut gerekçeler ile ortaya konulmalıdır.

Bu alanda sunulacak projelerin yalnızca Türkiye için değil tüm Avrupa Birliği üyeleri için de yenilikçi olması ve artı bir katma değer sağlaması beklenir.

 

Katılımcı Kurumlar

Her bir ortak kurumun proje konusu ile ilgili faaliyet ve deneyimleri başvuru formunun ilgili bölümünde belirtilmelidir. Proje konusu ile ilgili faaliyet ve deneyime sahip olmayıp, yalnızcaproje yürütme tecrübesi olan kurum ve kuruluşların projeye dâhil edilmesi başvurunun içerik değerlendirmesi sırasında düşük puan almasına yol açabilir. Bu nedenle, proje teklifinde, proje konusunda faaliyetleri ve deneyimleri olan kurumların bir araya gelmiş olmalıdır. Projede yer alacak anahtar personelin proje konusuyla ilgili uzmanlıklarından söz edilmiş olması beklenir.

Yenilik geliştirmeye yönelik projelerde, elde edilecek fikri çıktı/ların (müfredat, modül vb.) hedef kitle tarafından kullanılabilmesini sağlayacak kurumların projede yer alması ve bu çıktıların nasıl kullanılacağınadair somut yöntemlere yer verilmesi beklenir.

Kurumlar mevcut insan kaynağı ile projeye dâhil olmalıdır. Bu nedenle, projede görev alacak kişilerin uzmanlıkları ve tecrübeleri hakkında detaylı bilgi verilmeli ve bu kişiler proje öncesinde kurumun personeli veya gönüllü çalışanı olmalıdır.

Stratejik ortaklıklar program ülkelerinde yerleşik kurum/kuruluşlar arasında işbirliğini hedeflemektedir. Ancak, diğer ortak ülkelerden de (program ülkeleri dışındaki ülkeler)  projeye dâhil olacak kurum/kuruluşlar, katılımları projeye özel beceri ve/veya deneyimleri gibi sebeplerle önemli bir katma değer getirdiği ve bu değer diğer ortaklarca sağlanamadığı takdirde, stratejik ortaklıklarda ortak sıfatıyla yer alabilirler. Böyle bir durumda, bu husus başvuru aşamasında çok iyi gerekçelendirilmelidir.

 

Proje Bütçesi

Proje bütçesinin, projede gerçekleştirilecek faaliyetler ve elde edilecek çıktılarla orantılı olmasına dikkat edilmelidir. Bir proje teklifi, içerik olarak iyi tasarlanmış olsa bile, bütçe kalemlerinin yapılacak faaliyetlerle orantısız ve yüksek limitlerde talep edilmesi, içerik değerlendirmesi sırasında düşük puan almasına sebep olabilir.

Ulusötesi toplantılara katılacak kişi sayısı ve bu toplantıların süreleri projenin içeriğine, ortaya çıkacak ürünlerin yapısına ve gerçek ihtiyaca göre planlanmış olmalıdır.

Projede Öğrenme/Öğretme/Eğitim Faaliyetleri (LTT) planlanıyorsa bu faaliyetlerin, proje kapsamında elde edilecek çıktı veya sonuçlar ile doğrudan ilgili olması ve gerekçesinin iyi açıklanması gerekir.

Yenilikçiliği destekleyen (Innovation) projelerde fikri çıktılar altında her bir ürün/çıktı için talep edilecek çalışma günleri o ürünün ortaya çıkarılması süresiyle orantılı olmalıdır.

Proje yönetimine ilişkin masraflar, Proje Yönetim ve Uygulama kalemi kapsamına girmektedir.  Genel itibariyle bu kapsama giren işler için fikri çıktılar kaleminde “manager” ve “administrative staff” kategorilerinden hibe istenmesi uygun değildir. Bu nedenle, bu kategorilerden hibe isteniyorsa, bu hibenin üretilecek fikri çıktıyla ilgisi açıkça belirtilerek neden ayrıca bu kategorilerden hibe talep edildiği gerekçelendirilmelidir.

Sürdürülebilir ve somut çıktılar olması beklenen fikri çıktıların yaygın kullanım, istifade etme ve etki potansiyeline sahip nitelik ve niceliğe sahip olması gerekir.  Fikri çıktı örnekleri arasında müfredat, pedagojik materyal, açık öğretim kaynakları, BİT araçları, analizler, çalışmalar veya akran öğrenme yöntemleri sayılabilir.

İhtiyaç analizi raporları, broşür, poster, kitapçık gibi tanıtıcı ürünler, ilerleme ve final raporları, toplantı tutanakları ve sunumları, ülke raporları, yaygınlaştırma ürünleri ve sadece projenin görünürlüğüne yönelik olarak hazırlanmış olan proje internet sayfası gibi materyaller fikri çıktı olarak kabul edilmez. Dolayısıyla bu masraflar Proje Yönetim ve Uygulama Kaleminden karşılanmalıdır.

Çoğaltıcı etkinlikler, fikri çıktıların paylaşılmasını ve yaygınlaştırılmasını amaçlayan ulusal ve ulusötesi konferanslar/seminerler/etkinliklerdir. Bu etkinliklerin amacı, fikri çıktıların ortaklık yapısında yer alan kuruluşların dışındaki ilgili kurum/kuruluşlarla paylaşılmasıdır. Çoğaltıcı etkinlikler kapsamında hibe talep edilebilecek uygun katılımcılar,  projede yer alan kurumlar dışında fikri çıktı ile ilgili kurum ve kuruluşların personelidir. Projede koordinatör ve/veya ortak olarak yer alan kuruluşların personeline, ilgili etkinliğe katılmaları durumunda çoğaltıcı etkinlikler hibe kaleminden hibe desteği sağlanmaz.

İstisnai masraflar kapsamında, detaylıca açıklanıp gerekçelendirilmesi koşulu ile projede yer alan ortak kurum/kuruluşların hiçbiri tarafından sağlanamayan hizmet ve ekipman alımı/kiralanması için harcanacak bedelin %75’ine tekabül edecek miktarda hibe desteği verilebilir.  Ekipman alımı/kiralanması, normal ofis ekipmanı ve hâlihazırda ortaklarca kullanılmakta olan ekipmanları kapsamamaktadır. İyi gerekçelendirilmesi şartıyla, projenin gerçekleştirilmesi için mutlak ihtiyaç duyulan ve hâlihazırda sahip olunmayan ekipmanların amortisman masrafları için destek sağlanabilir.

İstisnai masraflar kalemi kapsamına girmeyen harcama türlerinden bazıları aşağıda yer almaktadır:

  • Bilgilendirme, promosyon ve broşür, el ilanı gibi yaygınlaştırma materyalleri,
  • Ortakların proje toplantılarına ve/veya faaliyetlerine gitmeleri için gerekli vize masrafları,
  • Çoğaltıcı etkinlik masrafları,
  • Proje başlangıç ve kapanış toplantıları masrafları,
  • Eğitim ve yaygınlaştırma faaliyetleri için yapılan harcamalar,
  • Ortakların kendi insan kaynakları tarafından yapılabilecek çevirilerin masrafları, (bu kapsama giren çeviri masrafları ilgili fikri çıktı bütçe kaleminden talep edilebilir.)Proje ortaklarının normal mesailerinde kullandıkları ofis ekipmanları (bilgisayar, yazıcı, sarf malzemeleri, telefon vb.)

 

Yukarıda ele alınan hususlar ve Erasmus+ Programının diğer kuralları hakkında detaylı bilgi için en güncel hali Erasmus+ Programı ana sayfasında yayımlanan 2020 Erasmus+ Program Rehberi incelenebilir.