Haberler

THY Kampanyasına İlişkin Sık Sorulan Sorular

1-      İndirim, hangi biletleri kapsıyor?

 Kampanya, Türkiye çıkışlı (Promosyon, Kıbrıs ve Codeshare ücretler hariç)  ekonomi sınıflar üzerinden %20 indirim hakkını kapsamaktadır.

2-      Bilet fiyatları internet bilet fiyatlarından daha mı uygun?

Bilet fiyatlarının uygunluğu ülkeden ülkeye değişiklik göstermektedir. Bazı ülkeler için promosyonlu bilet uygun iken, bazı ülkeler için %20 indirimli bilet uygun olabilmektedir. Tavsiyemiz size en yakın THY satış ofisi ile görüşmeniz.

3-      Kampanya, internet üzerinden alınan biletlerde geçerli mi?

Biletleme işlemi, sadece THY satış ofisleri tarafından yapılmaktadır.

4-      Kampanya, yurtdışından Türkiye’ye dönüş biletini kapsıyor mu?

 Kampanya Türkiye çıkışlı tek yön veya Türkiye çıkışlı gidiş-dönüş biletleri için geçerlidir.

5-      Bilet almak için gerekli işlemleri bir başkası benim adıma yapabilir mi?

Kampanya kapsamında istenilen evrakın THY satış ofisine ibraz edilmesi gerekmektedir. Seyahati gerçekleştirecek yararlanıcımız adına bir başkası tarafından ibraz edilebilir.

6-      Proje sözleşmesi imzalanmadan indirimden yararlanabilir miyim?

Kampanyadan yararlanmak için proje sözleşmelerinin imzalanması şart değildir. Projenin kabul edilmiş olması gerekmektedir.

7-      Türkiye'de gerçekleştirilecek projemize gelecek yabancı katılımcıların kampanyadan yararlanabilmesi mümkün müdür?

Kampanyadan, Türkiye çıkışlı seyahat gerçekleştirecek ve Miles&Smiles üyesi olan proje katılımcıları faydalanabilir. Proje katılımcılarının kimlik numarasını helpdesk@ua.gov.tr adresine göndermeniz durumunda kampanyadan yararlanabilirsiniz.

8-      Biletimi aldım. Sadece bagaj hakkından yararlanabilir miyim?

Kampanya kapsamında gerekli evrakın, seyahate başlarken THY satış ofisine ibraz edilmesi durumunda, ek bagaj hakkından yararlanılabilir. Seyahatlerin, 26 Kasım 2014-26 Kasım 2016 tarihlerinde gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

9-      Seyahat edecek kişinin değişmesi durumunda bilet iade ediliyor mu?

Biletler kişiye özel olup isim değişikliği mümkün değildir. Kişinin değişmesi durumunda bilet kuralların gerektirdiği şekilde iade edilir.

10-   Kampanya, Yükseköğretim Öğrenci Hareketliliği’nden hibesiz olarak yararlanan öğrencileri kapsıyor mu?

Evet kapsamaktadır.

11-   Kampanya Türkiye çıkışlı açık tarihli biletlerde geçerli mi?

  • Kriterlere uyan tüm bilet türleri için uygulanır, bilet alımında gerekli kayıtlar yapılmış ise olabilir.
  • Açık alınmış biletlerde tarih belirtilmemiş olsa da, tarihe karar verildiğinde sözleşmede belirtilen ilk uçuş tarihinden sonra uçamaz ve bilet geçersiz sayılır.

12-   Yararlanıcıların her birinin, ayrı ayrı Miles&Smiles’a üye olması şart mıdır?

THY kampanyasından yararlanmak için projeye katılım gösterecek her yararlanıcımızın Miles&Smiles’a ayrı ayrı üye olması şarttır.

13-   Miles&Smiles’a üye olmak için kaç yaşında olmak gerekiyor?

Miles&Smiles üyeliği, hali hazırda Frequent Flyer programlarının yasa ile serbest olduğu ve Miles&Smiles’ın sunulduğu herhangi bir ülkede mukim 2 yaşın üzerindeki bütün gerçek kişilere bireysel olarak açıktır; bu kişiler kişisel statüleri ile ilgili kurallara uydukları takdirde programa üye olabilirler. Üyelik tüzel kişilere veya diğer grup ya da derneklere açık değildir. Detaylı bilgi için tıklayınız.

14-   THY Kampanyası’ndan yararlanmak için Erasmus+ Yükseöğretim Hareketliliği öğrencilerinin, karşı kurumlardan kabul mektubu (Acceptance Letter) belgelerini almasını beklemeli miyiz?

Kampanya Erasmus+ Programı yararlanıcılarımız için geçerli olduğundan, programdan yararlanması kesinleşmiş öğrencilerin girişi yapılmalıdır. Dolayısıyla kabul mektubunun ardından sisteme giriş yapılması daha doğru olacaktır.

15-   Yararlanıcılar, THY Kampanyası’ndan Erasmus+ hareketliliği süresince sadece bir kere mi faydalanabilecek?

Yararlanıcılarımız, Erasmus+ hareketlilik tarihleri dâhilinde, Türkiye çıkışlı her uçuşlarında kampanyadan yararlanabilir.  

16-   THY satış ofisine ibraz etmemiz gereken belgeler nelerdir?

Yararlanıcılarımız THY satış ofislerine; bilgi formunu, Miles&Smiles üyelik numarasını ve resmi kimlik belgesini ibraz etmelidir.

17-   Erasmus+ 2014-2020 program döneminde, proje ortağı konumunda olan kurum/kuruluşlar, TURNA sistemine üye olmaları halinde kampanyadan yararlanabiliyor mu?

Erasmus+ kapsamında proje ortağı konumunda olan kurum/kuruluşların THY kampanyasından faydalanması için çalışmalarımız devam etmektedir. Çalışmalar tamamlanınca web adresimizden duyurulacaktır. Yalnızca Okullar arası Okul Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Projeleri kapsamında ortak konumundaki Türk okulları kampanyadan yararlanabilir.

18-   Erasmus+ programı kapsamında yurtdışından gelen öğrencilerimiz oturma izinlerinde yer alan kimlik numaraları ile kampanyadan faydalanabiliyorlar mı?

Erasmus ofislerinin, Miles&Smiles’a üye olan öğrencinin kimlik numarası bilgilerini TURNA sistemine kaydetmeleri gerekmektedir. Kayıt işleminin başarısız olması durumunda Erasmus ofislerinin gelen öğrencinin bilgilerini helpdesk@ua.gov.tr adresine iletmesi gerekmektedir.

19-   Kampanya daha önce almış olduğum bileti de kapsıyor mu?

Hayır. Kampanya kapsamında gerekli evrakların, bilet alırken THY satış ofisine ibraz edilmesi durumunda indirimden yararlanılabilir. Kampanyadan yararlanmak için Türkiye çıkışlı uçuşun 26 Kasım 2014 - 26 Kasım 2016 (dahil) tarihine kadar yapılmış olması gerekmektedir.

TEKNİK SORU ve CEVAPLAR

20-   THY Kampanya kodunun bana ulaşması için doldurmam gereken form ve alanlar nelerdir?

THY Kampanya kodunun yararlanıcılarımıza ulaşabilmesi için proje başvuru sahiplerinin, projelerine ait Giden Katılımcı Listesi formunu doldurmaları gerekmektedir. THY ile yapılan anlaşma neticesinde uzun zamandır kullanılan ve yararlanıcılarımızın aşina oldukları bu form, TCKN ve Miles&Smiles No alanları eklenerek revize edilmiştir. Yararlanıcılarımıza kampanya kodunu ulaştırmanın yolu, bu iki alanı eksiksiz olarak doldurmak ve hangi e-posta adresine elektronik posta  yollanmasını istiyorsak o katılımcı hizasındaki kutucuğu işaretlemektir. Form eksiksiz olarak doldurulsa dahi katılımcıların başındaki kutucuk işaretlenmezse mail yollanmaz. 

Yükseköğretim kurumlarına özel Giden Katılımcı Listesi ekranı oluşturulacaktır. Yükseköğretim kurumları, şimdilik yukardaki ekranı kullanmaktadır. Çalışmalar tamamlanınca web adresimizden duyurulacaktır.

21-   Türkiye'den Giden Katılımcı Sayısı kısmına kaç yazmalıyız? Daha sonra ekleme yapabilir miyiz?

Gidecek kişi sayısı güncellenebilir. Kişi sayısının artırılması durumunda alta yeni boş alanlar açılacak, azaltılması durumunda da en alttan silecektir. Ayrıca daha önce girilmiş bir listeye müdahale edilmeden “hareketlilik ekle” diyerek yeni bir hareketlilik girişi yapılabilir ve yeni yararlanıcı girişleri bu alanın altına yazılabilir.

 

 

18 Aralık 2014 Perşembe
http://bit.ly/1zzle93